ייפוי כוח מתמשך

תוכן עניינים

עורך דין ייפוי כוח מתמשך - כל מה שצריך לדעת

כל אדם יכול להגיע בשלב מסוים בחייו למצב בו לא יהיה כשיר לטפל בענייניו מסיבות בריאותיות או אחרות. במצב זה יש צורך למנות אפוטרופוס שיטפל בענייניו מטעמו. ב- 2016 נוספה האפשרות לאדם לתת ייפוי כוח מתמשך לאדם אחר ולקבוע מי יטפל בענייניו כשהוא לא יהיה כשיר לכך.

מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי בו קובע אדם בגיר למי הוא מעוניין לתת ייפוי כוח לטפל בענייניו במקרה שהוא לא יוכל לעשות זאת. עד לפני תיקון החוק לא יכול אדם לדעת כיצד יראו חייו לאחר התדרדרות במצבו. עם ייפוי כוח מתמשך יש לו לפחות את האפשרות להחליט מי יהיה האדם שינהל עבורו את ענייניו במצבים שאינו יכול לעשות זאת בגלל תאונה שפגעה ביכולות קוגניטיביות ובתפקוד, דמנציה, מגבלה נפשית ועוד.

יפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי פורץ דרך, פרי יצירת המחוקק, המעניק לאדם את הזכות האוטונומית הבלעדית לקבוע איך ייראה עתידו, מה ייעשה בו וברכושו וכיצד ינוהלו חייו בזמן שכבר לא יהיה בעל יכולת לקבל החלטות שונות עבור עצמו בראי טובתו האישית.

בעוד אדם צלול ובעל יכולת לקבל החלטות עבור עצמו, יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך – מסמך המאפשר לו לקבוע ולהחליט על דעתו מראש כיצד ייראו חייו בשלב בו כבר לא יהיה מסוגל לנהל את ענייניו או לקבל החלטות בנושאים שונים. בעל יפוי הכח ("הממנה") מחליט לבדו מי יוציא לפועל את רצונו במידת הצורך ומהו אותו רצון. מיופה הכוח מוגדר כאיש אמונו של הממנה, , ראוי לציין כי על מיופה הכח ("מקבל ההוראות") לעמוד במספר תנאים בהתאם לתקנות.

כיצד נעשה ייפוי כוח מתמשך?

במסמך ייפוי כוח מתמשך הממנה קובע למי ייתן את ייפוי הכוח ובאיזה תחומים הוא ממנה אותו לטפל. הממנה יכול לקבוע כי מיופה הכוח יטפל בכל ענייניו: האישיים, הרפואיים והפיננסיים ויכול להחליט כי הוא ממונה לטפל רק בתחום מסוים. מיופה הכוח צריך אף הוא לחתום על המסמך בו הוא מתחייב לקבל ולפעול על פי הכתוב בו. הממנה אף רשאי להחליט אם מיופה הכוח יקבל שכר או לא.

האם מדובר על מיופה כוח אחד?

הממנה יכול להחליט על מיופה כוח אחד שיטפל בכל ענייניו. הוא יכול גם לחלק את הטיפול בין מספר מיופי כוח ואף לקבוע האם יפעלו כל אחד בנפרד או בשיתוף פעולה. הוא יכול גם להחליט על מיופה כוח חלופי שיכנס לפעולה במידה ומיופה הכוח שמינה לא יכול לקחת על עצמו את הטיפול. כיוון שמדובר על מינוי ארוך טווח, מומלץ לקבוע גם מיופה כוח חלופי.

האדם אדון לגורלו

ייפוי כוח מתמשך, בראש ובראשונה, מעניק לבעליו ריבונות על גורלו ושולל מכל גורם אחר זכות לשיקול דעת בנוגע אליו. מסמך כתוב שכזה, מונע את האפשרות לניצול מתוך אינטרסים שונים הסותרים את טובתו האישית. כך למשל, אדם שלא סומך על ילדיו שידאגו לרווחתו ביום בו לא יהיה מסוגל לקבל החלטות, יכול לתת הנחיות ברורות ומפורטות לניהול כספו ורכושו, ואף לייפות את כוחו של אחד מחבריו הטובים.

גם עבור בני משפחתו של המייפה מדובר בפתרון המיטבי. הם, הודות למסמך המפורט, לא יצטרכו להתמודד עם דילמות קשות הקשורות לטיפול ביקירם, מצב אשר לעיתים טומן בחובו יריבויות בתוך המשפחה.

הפתרון המשפטי החדש מקל גם על בתי המשפט האמונים על מינוי האפוטרופוסים.

היתרונות של עריכת המסמך מול עורך דין ייפוי כוח מתמשך

מומלץ מאוד לערוך את מסמך ייפוי כול מתמשך מול עורך דין מומחה בתחום. זהו מסמך משפטי בעל משמעות רבה הנוגע דווקא לתקופה שאדם לא יהיה בשליטה על חייו. לכן, חשוב לערוך את המסמך בצורה ברורה ומחושבת. עורך דין גם יוכל להפקיד את המסמך עבור הממנה אצל האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

רוצים לוודא שתהיה לכם שליטה בחייכם גם כשלא תהיו בשיאכם? זה הזמן לעשות זאת. משרדו של עו"ד איתיאל היקרי בנתניה מטפל בעריכת מסמכי ייפוי כוח מתמשך, וייתן לכם את כל השירות הנדרש לכך.

אנחנו כאן בשבילכם

לשיחת ייעוץ חינם
התקשרו כעת

הצהרת נגישות

מתן שירות לאנשים עם מוגבלויות הוא בחשיבות עליונה מבחינתנו ואנו עושים ככל שמתאפשר לנו בעניין הנגשת האתר שלנו.

רמת הנגישות באתר

האתר עומד בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013 ברמת AA.

האתר מקיים את הוראות מסמך WCAG2.0 מאת ארגון W3C.

להלן הקווים אשר מנחים אותנו, והתאמות הנגישות שביצענו באתר

  • האתר מותאם לצפייה בדפדפנים הפופולריים גם באמצעות מחשב וגם באמצעות טלפון נייד.
  • הניווט באתר פשוט, ידידותי וברור.
    תכני האתר כתובים בצורה מסודרת ובאופן ברור ומפורט.
  • האתר מותאם למגוון גדלים של מסכים ורזולוציות.
  • הדפים באתר בעלי מבנה פשוט וידידותי לגולשים.
  • לתמונות באתר יש הסבר טקסטואלי חלופי (Alt Text).
  • האתר מאפשר שינוי גודל תצוגה על ידי שימוש במקש Ctrl וגלגלת העכבר.
  • אין באתר שימוש בטקסט מהבהב או באלמנטים לא ברורים.

צבעי האתר מנוגדים בצורה מצוינת וברורה.​

למרות מאמצינו להנגיש את האתר, עלולים להיות פרטים שלא הונגשו בצורה מושלמת או שטרם הונגשו.

אם נתקלתם בפרט כזה – אנא אל תהססו לפנות אלינו במייל: eetiel@eetiel-law.co.il

אנו נמשיך לפעול למען הנגשת האתר ככל יכולתנו.

הצהרת נגישות עסק
העסק מונגש לבעלי מוגבלויות באופן הבא:
  • חניה נגישה
  • העסק נותן שירות בבית הלקוח או במקום אחר מונגש לבחירת הלקוח
דילוג לתוכן